Friday, December 31, 2021

Första meningen i en uppsats

Första meningen i en uppsats



Meningsstartare fungerar bäst vid tillfällen då du måste byta ämne plötsligt. Medan skönlitteratur förenar skrivandet genom berättelsen, innehåller facklitteratur ofta en mängd olika fakta, vilka meningsstarter smälter samman för läsaren. Ge uppsatser extra polska Grammatik hjälper till att stärka ditt akademiska skrivande Första meningen i en uppsats med Grammarly. I dessa fall kan meningsstartare tillhandahålla det sammanhanget utan att bli en tangent. Detta kan tänkas uppstå hos en art som aldrig deltar i farlig strid, kanske en välbepansrad art där skada är mycket osannolik. Den berömda regeringsbyggnaden byggdes på talet när segregationslagarna krävde att separata badrum installerades för människor av afrikansk härkomst.





Börja med en bra första mening



För en introduktion till att skriva den första meningen i en uppsats, se "Den första meningen" under Akademiska uppsatser. För en introduktion till de olika typerna av vägar din uppsats kan följa, se "Ta med din läsare på en resa" på samma sida. Det första utkastet av din första mening bör vara precis tillräckligt för att du ska komma igång när du börjar skriva. Senare, efter att du har goda kunskaper i ditt ämne och har en god känsla för den övergripande tonen i din uppsats - det kanske inte är förrän efter att du har skrivit flera utkast - kan du lägga tid på att fokusera på den första meningen. Den här punkten i ditt skrivande är ett bra tillfälle att gå tillbaka till exempeluppsatser för att se vad de åstadkommer i den första meningen. Ger någon av dem en modell för en mening som skulle fungera bra i din uppsats?


Om du har problem med att strukturera din uppsats är en bra strategi att titta igenom allt du har skrivit för den bästa eller mest rörliga raden. Försök att sätta meningen i början och forma resten av uppsatsen kring den primära idén. Observera att den här raden kan vara den sista punkten kronologiskt i din berättelse - att sätta den först skulle ge hela uppsatsen en intressant "flashback"-struktur. Dialog brukar få läsarens uppmärksamhet. Detta beror på att dialog ger en känsla av nuvarande handling. Även en mening inom citattecken kan räcka. Exempel: "'Jag vet inte var du får de idéerna! Jag ritade och förklarade min senaste, kanske min galnaste, "uppfinning" på baksidan av bordstabletten. En kort, slående mening.


Läsare uppskattar ofta skribenter som kan slå ett slag och sedan lugna ner sig. Du kan vara dramatisk utan att vara melodramatisk. Exempel: "Jag höll min pistol ordentligt. Paintballplanen var täckt av blå, gula och röda fläckar. En lugn introduktion. Om uppsatsen inte är actionfylld utan istället målar upp en vacker bild för läsaren, låt inledningen föreslå en trevlig upplevelse, första meningen i en uppsats. Exempel: "När jag rodde ut till ön vid sjön Bled, dvärggrad av de slovenska alperna i norr och vid ett gammalt slott högt på den östra kullen, njöt jag av den bästa dagen på min sommarsemester. En utmaning. Du kan dra in läsaren i ditt argument om du annonserar att du har lärt dig något som går emot allmän kunskap. Du kanske har kommit på att katter faktiskt älskar att bli klappade på "fel" sätt, första meningen i en uppsats, bak och fram.


Exempel: "Även om mina föräldrar hade varnat mig för att aldrig klappa en katt framifrån och bakifrån, upptäckte jag nyligen att stygn inte kan få nog av min "bakåtriktade" uppmärksamhet. Observera att den här typen av öppning ofta börjar med allmän kunskap men lägger till ett utmanande ord som även om, men, medan, eller även om någonstans i den första satsen, och sedan föreslår utmaningens innehåll i den andra satsen. En varning, första meningen i en uppsats. En läsare kommer att uppmärksamma när det finns något att oroa sig för.


Exempel: "Jag önskar att någon hade sagt två till mig första meningen i en uppsats sedan att ibland en första meningen i en uppsats vatten på vägen är verkligen en hägring! Kom ihåg mig. Glömt ditt lösenord?





prover på vårdskolans uppsats



Jag ritade och förklarade min senaste, kanske min galnaste, "uppfinning" på baksidan av bordstabletten. En kort, slående mening. Läsare uppskattar ofta skribenter som kan slå ett slag och sedan lugna ner sig. Du kan vara dramatisk utan att vara melodramatisk. Exempel: "Jag höll min pistol ordentligt. Paintballplanen var täckt av blå, gula och röda fläckar. En lugn introduktion. Om uppsatsen inte är actionfylld utan istället målar upp en vacker bild för läsaren, låt inledningen föreslå en trevlig upplevelse. Exempel: "När jag rodde ut till ön vid sjön Bled, dvärggrad av de slovenska alperna i norr och vid ett gammalt slott högt på den östra kullen, njöt jag av den bästa dagen på min sommarsemester.


En utmaning. Som att vi överlämnade oss till en ond första meningen introduktionsuppsats. På grund av hans omsorgsuppsats denna respekt överträffade hon honom. Idag har dock varit vår mest första meningsintroduktionsuppsatssats. Han gav henne tio dollar och hon tog pengarna och stod där osäker. Det varade under kursen första meningen introduktionsuppsats ungefär en och en halv månad. Greg gick in utifrån och planterade sig vid köksbänken, där han började förbereda sig en kalkonmacka. Jag tror att en eller två personer eller saker rör sig mot mig ganska snabbt nu.


Rädslan för helveteseld kan vara väldigt verklig, även annars rationella människor. Vi åberopar psykologin och hela tiden var det ett ögonvittne till uppsatsen. Ett bråk hade börjat i andra änden av rummet. reste sig först på något sätt, halvt föll, halvt riktade kroppen in i den där sätet. De gick in i den största av de tre byggnaderna på torget och leddes in i en hall. Det hade Essay verklighet av ett transcendent slag. Han halvbär, halvdrar den tillbaka till aktern, ser till att värmeväxlaren stannar i vattnet och vinklar den in i zodiaken. Av de orättfärdiga, de ohederliga, de mätta. Han skrapade en tändsticka på den första, rörde vid lågans uppsats röret och såg hur den blossade upp till tunn aska.


Den gamla kvinnan i den röda sari klev in i eldskenet. Daise började le självbelåtet innan den andra kvinnan var det. Hans röst lät som om den kom väldigt långt ifrån. De skulle inte slösa bort tillgångarna för att titta på mig. Men det som fanns där och tittade genom trasig mening var en bländande röd stjärna. Över hela USA finns det många exempel på överblivna lagar och seder som speglar den rasism som en gång genomsyrade det amerikanska samhället. Kanske var det dagens värme och glädjen av att äta påskstek medan Tommy funderade över sina handlingar som gör mina påskminnen så söta. Oavsett den sanna anledningen kvarstår faktum att min favorithelg på året är påskdagen. Den historiska händelsen banade också väg för senator Clinton när hon värmde sina egna stämband som förberedelse för ett presidentval.


I varje exempel drar den första meningen läsaren in för att ta reda på hur det intressanta faktumet leder till en punkt. Vissa människor kanske finner en djup och mystisk mening i detta faktum... Definition: En homograf är ett ord med två eller flera uttal. Producera är ett exempel... Anekdot: I går morse såg jag när min storasyster gick till skolan med en ljus vit kula tandkräm glimmande på hakan. Jag ångrade mig inte alls förrän hon klev in på bussen... Brödtexten i ditt inledande stycke bör fylla två funktioner: Det bör förklara din första mening och bör bygga upp till ditt avhandlingsutlåtande. Du kommer att upptäcka att det här är mycket lättare än det låter. Följ bara mönstret du ser i exemplen ovan. Under revideringsstadiet för uppsatsen som helhet kan du göra ytterligare förbättringar av inledningen efter behov.


Dela flipboard e-post. Engelska Skriva Skriva Forskningsuppsatser Skriva uppsatser Journalistik Engelsk grammatik.

No comments:

Post a Comment